۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

دروغگویی استانداری تهران !

استانداری تهران طی اطلاعیه ای با عنوان پاسخ به شبهات سایت های ضد انقلاب مدعی شده است که آمار 5 میلیون 400 واجد شرایط رای دادن در تهران متعلق به شهر تهران و نه استان تهران بوده است. در این اطلاعیه  که در سایت استانداری تهران منتشر شده است، گفته شده:

این در حالی است که سایت استانداری تهران خود در مطلبی که در پیش از انتخابات منتشر کرده است به صراحت نوشته است:

استانداری تهران در حالی رقم 5 میلیون 400 هزار واجد شرایط استان تهران به نقل از براتلو و تمدن را حاصل اشتباه خبرنگار و خبرگزاری میداند و مدعی میشود این دو مقام دولتی رقم 5 میلیون 400 هزار نفر را برای شهر تهران ( ونه استان تهران) بکار برده اند که خود استانداری در سایتش و در مطلب درج شده پیش از انتخابات همین موضوع را منتشر کرده  و به صراحت از قول براتلو نوشته است 5 میلیون و 400 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند.
به نظر میرسد استانداری تهران پس از انتشار مطالبی در مورد جعل تعداد واجدین شرایط در سایت های خبری دست به انتشار این اطلاعیه زده است و سعی نموده دروغ قبلی مسئولین ستاد انتخابات استان تهران را رفع و رجو نماید در حالیکه حتی فراموش کرده است خبر پیشین خود را که نشان دهنده این جعل است را از سایت خود حذف نماید. البته بعید نیست بعد از انتشار این مطلب خبر پیشین از سایت استانداری حذف شود.
و اما موضوع به همین جا ختم نمیشود حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که مقصود استاندار و رییس ستاد انتخابات تهران رقم 5 میلیون 400 هزار نفر برای شهر تهران بوده است . بازهم دروغ دیگری فاش میشود که بر اساس آن وزیر کشور جمهوری اسلامی مدعی شده بود رقم مشارکت در تهران (حوزه تهران) 48 درصد بوده است در حالیکه با استناد به همین مطلب استانداری که مدعی است از قبل نیز 5 میلیون و 400 هزار نفر واجدین شرایط در حوزه تهران عنوان شده است. و با توجه به تعداد آراء ماخوذه اعلام شده که تعداد آراء ماخوذه را 2 میلیون 300 هزار رای عنوان میکند به عدد 42 درصد برای شرکت کنندگان در انتخابات تهران میرسیم که در تضاد با 48 درصد اعلام شده توسط وزیر کشور است که حتی همین مورد ساده میتواند آن رقم 64 درصد اعلام شده برای کل کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
این تنها بخش کوچکی از تناقض های موجود در آمار و آرائ اعلام شده است و در کنار آن هزاران مورد دیگر از این تناقض ها در عدد و درصد وجود دارد که نشان دهنده عدد سازی های متعدد در جریان اعلام نتایج انتخابات است.
که با توجه به رقم اعلام شده برای واجدین شرایط در سالهای قبل و همچنین بر اساس آمار سرشماری سال 1385 رقم واجدین شرایط در کل کشور نیز به 53 میلیون نفر میرسد که پیش از این از سوی مقامات حکومتی 48 میلیون نفر واجد شرایط عنوان شده بود و سایت های متعددی این چند روز اخبار و اسناد آن را منتشر کرده اند.
به هر روی جای تعجب اینجاست که ستاد انتخابات کشور که در عمل تبدیل به ستاد عدد سازی و مهندسی آراء شده است حتی توان کنترل خبر بر روی خروجی خبرگزاری های وابسته به خود را نداشته و مدام شاهد انتشار اخبار متناقضی از سوی خبرگزاری های دولتی هستیم که در تناقض با اخبار قبلی است.
امکان دارد در آینده این مطالبی که به آنها ارجاع داده شده است از سایت های دولتی حذف شوند که برای اطمینان از آنها عکس گرفته شده است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

جمعیت کشور در آبان 90 ؛ 75 میلیون نفر اعلام شده است. من آمار حدودی متولدین سال 72 تا 90 را از سالنامه آماری 86 نگاه کرده ام متوسط متولین این سالها حدودا 1.25 میلیون نفر است.فرض کنیم که هیچ کودکی فوت نشده باشد بنابراین افراد زیر 18 سال برابر است با 18*1.25 که می شود22.5 میلیون که اگر از 75 میلیون کم کنیم می شود 52.5 واجدین شرایط رای.دوستان من به آمار دقیق دسترسی نداشتم و میانگین فاصله سالها گرفته شده است. اگر دوستان می خواهند مستند کنند لطفا آمار دقیق تهییه نمایند.